Barnen har gjort handavtryck på en gemensam tyg lob.
Barnen gjorde duvor på olika sätt. Vi pratade om duvor. Vilken färg har duvan? Hur kan duvan flyga? Kan vi flyga? Det var några frågeställningar vi hade till barnen.
På samlingen har barnen fått var med när två snäckor var arga på varandra. Hur de löste konflikten mellan varandra.
Barnen har fått en duva och på duvan ska de klistra vitt silkespapper och limstift. De utforskade hur de skulle göra. De provade olika metoder.
Barnen gjorde en fågel av sina händer. De fick olika färg på glitter och paljetter, som barnen fick välja mellan. Barnen skulle limma fast glittret och paljetterna på fågeln. Några barn tog bort paljetterna från pappret och satte mer lim. De upptäckte att fingret fastnade på pappret lätt eller så fastnade paljetten på fingret för det fanns lim på paljetten.
Några barn byggde med klossar ett torn och när tornet rasade så byggde barnen upp igen. De byggde upp tornet flera gånger och var nöjda med tornet och visade pedagogerna deras bygge. Andra barn kom och ville vara med. De fick vara med och de byggde tillsammans. Samarbete mellan barnen och undersöka vad kan de bygga med klossarna.
Här är ett barn stolt över sitt bygge med klossar. Hon klappar sina händer när hon var klar. När bygget rasade så byggde hon om igen.
Barnen gjorde en gemensam konstverk ute i korridoren. De gjorde handavtryck på ett långt papper.
Ett barn var glad och få måla en pedagogs hand.
Här är den långa konstverket ute i korridoren.
Här har vi ett gemensamt FN firande på stora gården. Barnen sjöng sånger tillsammans och höll varandra i handen. Det här är några av sångerna som vi sjöng:
Sånger: 1 Här är jag och där är du.
Här är vi tillsammans nu.
Vi kan ta varandra i hand
Krama så fint vi kan.
Här är jag och där är du.
2. Man kan höra vad någon ser
Man kan känna vad någon hör.
Jag räcker min vän en hand.
Kommer närmare varandra.
I början av november kommer vi ha en VFU student på avdelningen i tre veckor. Hon går lärarutbildningen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar